Katalogi – poradnik
Na co zwrócić uwagę projektując katalog firmowy
Na co zwrócić uwagę projektując katalog firmowy
- Napisz krótko o swojej firmie.Wystarczy tylko kilka zdań. Czasami im prościej tym lepiej. Historia Twojej firmy może i jest fascynująca , ale pewnie tylko dla Ciebie. Klient chce zobaczyć co mu oferujesz i czy naprawdę się na tym znasz. Pamiętaj że klient zagląda do Twojego katalogu głównie w poszukiwaniu interesującego go produktu.
- Stwórz przejrzyste spis treści. Ważna aby już na pierwszych stronach katalogu pojawiła się informacja co masz do zaproponowania.
- Podziel produkty na kategorie. Według zasady im prościej tym lepiej. To tu klient po raz pierwszy ma możliwość przejrzenia asortymentu – jeśli dobrze podzielisz swoje produkty zachęcisz klienta do przejrzenia całego asortymentu. Zadbaj o to aby informacje które pokazujesz w kategorii produktu były minimalne. Masz tylko zachęcić do obejrzenia, a po więcej zapraszaj na konkretną stronę z produktem. Nazwa kategorii powinna być jak najprostsza i intuicyjna.
- Jeśli Twoje produkty tego wymagają – twórz podkategorie. Nie ograniczaj się – stwórz ich tyle, aby wszystkie Twoje produkty zostały czytelnie pogrupowane.
- Podział na kategorie i podkategorie powstaje w celu sprawnej nawigacji po Twoim katalogu. Zbuduj tak struktury aby klient nie czuł się atakowany informacjami.
- Zrób zestawienie produktów. Wybierz te które wyróżniają twoją firmę.
- Wybierz zdjęcia.
Kiedy już zbierzesz wszystkie materiały przeanalizuj je. Może na Twojej liście produktów są materiały, które tylko zabiorą przestrzeń do ekspozycji ? Sprawdź:
- Czy zdjęcia którymi dysponujesz są dobrze wykonane. Może są już nieaktualne? Różnią się od realnego produktu ? Warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową. Należy pamiętać, że klienci często „kupują oczami” Jeśli coś jest dobrze pokazane – częściej się sprzedaje.
- Czy materiały i opisy są przejrzyste i czytelne? Należy tak przygotować i zredagować teksty i opisy produktów aby szybko się czytały i dobrze opisywały dany produkt. Podkreśl najważniejsze cechy każdego produktu . Do tego lepiej nadaje się ikonografika niż standardowy tekst.
Sprawdź też inne nasze blogi:
- Design thinking
- Jak zaprojektować logo firmy?
- Budowanie marki w internecie
- Ultra violet
- Znaczenie kolorów w reklamie