Studio projektowe i fotograficzne

Znaczenie kolorów w reklamie

Pracujesz w agencji reklamowej lub wykonujesz zlecenie dla klienta i zastanawiasz się, jakie jest znaczenie kolorów w reklamie i czy rzeczywiście istnieje takie pojęcie? Niniejszy artykuł przedstawi garść cennych informacji, które są przydatne podczas tworzenia zleceń dla klientów i z pewnością przydadzą się w przyszłej pracy. Jako profesjonalna agencja reklamowa z Krakowa wyróżniamy się ogromnym doświadczeniem i potężną wiedzą na temat reklamy, dlatego chętnie podzielimy się cennymi wskazówkami.

Znaczenie kolorów w reklamie

Dlaczego kolor ma znaczenie?

Psychologiczne znaczenie kolorów w odpowiedni sposób wpływa na człowieka. Dzięki kolorom mózg wyzwala pewne emocje. Właściwie dobrana kolorystyka w danej reklamie telewizyjnej, broszurze czy na banerze poprawia odbiorcy nastrój, a także może wpłynąć na chęć zakupu danej usługi.

Łatwo zauważyć, że niektórzy potentaci światowi tworzą swoje logo oraz każdą reklamę w odcieniach jednego koloru, którego systematycznie się trzymają. Dobrym przykładem może być marka Pepsi, Coca-Cola czy chociażby Starbucks. Jeden motyw kolorystyczny wpaja się klientom od lat, dlatego większość z łatwością rozpozna markę i przywoła związane z nią wspomnienia.

Prowadząc agencję reklamową czy bazując na emocjach klientów za sprawą kolorów, należy mieć podstawową wiedzę na ich temat. Warto w tym celu zgłębić informacje, ale przede wszystkim zapoznać się ze znaczeniem danej barwy.

Znaczenie koloru niebieskiego

Zastanawiasz się, co oznacza kolor niebieski? Jaki portal widzisz przed oczami, gdy pomyślisz o tym kolorze? Oczywiście, że jest to Facebook! Niebieski jest odcieniem chłodniejszym, który zazwyczaj stosowany jest w nowych technologiach i biznesie. Reklama w kolorze niebieskim przywodzi na myśl bezpieczeństwo oraz wzbudza zaufanie klientów. Niebieski jest kolorem niezwykle uniwersalnym i bezpiecznym, używanym w wielu branżach, gdyż lubią go zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Znaczenie koloru czerwonego

Kolejnym ciekawym kolorem jest czerwień. Kolor czerwony ma znaczenie niezwykle emocjonalne. Czerwień rzuca się w oczy i jest doskonała do reklamowania haseł promocyjnych czy ofert. Czerwień jest niezwykle wyrazista i to ona w pierwszej kolejności przykuwa uwagę odbiorcy.

Ten kolor jest też się nieco odpychający, gdyż kojarzy się z czymś niebezpiecznym. Warto spojrzeć na swój telefon, na którym odrzucenie połączenia sygnowane jest właśnie kolorem czerwonym. Jeżeli czegoś nie chcemy zrobić, to zazwyczaj wyskakuje nam czerwona ikonka, oznaczająca odrzucenie. Mimo tego wiele firm utożsamia się z tym kolorem, chcąc wzbudzić w odbiorcy maksimum emocji i oddania.

Znaczenie koloru żółtego

Jasny odcień żółtego od razu przywodzi na myśl wakacje, radość i świeżość. Zazwyczaj utożsamiają się z nim firmy oferujące swoje usługi dla każdego człowieka, niezależnie od jego statusu majątkowego. Żółty to ulubiony kolor reklam dla dzieci. Jest bardzo wdzięczny, jednak nie powinien być używany do promowania produktów ekskluzywnych i tych z wyższej półki.

Znaczenie koloru zielonego

Zieleń to kolor natury, spokoju i harmonii. Mówi się, że ta barwa uspokaja i wprawia w poczucie błogości i bezpieczeństwa. Dlaczego na zielonym świetle można przejść przez pasy, potwierdzić zakup produktu lub odebrać telefon? Gdyż kojarzy się z zaufaniem, jakością oraz bezpieczeństwem. Bardzo często używany jest w reklamach branży medycznej czy kredytowej.

Znaczenie kolorów w biznesie

Warto zdać sobie sprawę, że tworząc własną markę lub biznes dobrze jest skupić się na jednej kolorystyce. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaki efekt pragniesz uzyskać. Chcesz wywołać u odbiorcy mocno skrajne emocje, a może chcesz wprowadzić go w błogostan?

Manewruj kolorami w taki sposób, aby usługi były kompatybilne z główną barwą. Wybierając dany kolor, należy być konsekwentnym i trzymać się go w całym projekcie marketingowym, gdyż to pozwoli przyzwyczaić do siebie odbiorców. Spójrz na loga największych firm typu McDonald, BP, Coca-Cola, Allegro czy wiele innych, by wiedzieć jak zaprojektować logo firmy  – wszyscy trzymają się jednej kolorystyki, z którą są kojarzeni.

Podsumowanie

Na promowanie wizerunku firmy wpływa wiele czynników, który należy odpowiednio przemyśleć, by stworzyć spójną kampanię marketingową. Czasami tworząc profesjonalny przekaz reklamowy, warto skorzystać z usług agencji brandingowej, która stworzy zniewalający projekt.

W ofercie Ragnarok Studio znajdziesz między innymi:

Identyfikacja wizualna w Krakowie to proces, w którym firma także pomaga klientom, wynosząc ich usługi na najwyższy możliwy level. Zadbaj o wizerunek firmy już dzisiaj, a z Ragnarok Studio będzie to łatwiejsze.

 

Ostatnio na blogu: