Studio projektowe i fotograficzne

Co to jest identyfikacja wizualna?

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna – co to jest i dlaczego okazuje się być bardzo ważna dla każdego przedsiębiorstwa? Firma, która chce zbudować swoją rozpoznawalność na rynku, z pewnością stanie przed tymi pytaniami. Właściwie stworzona, wdrażana i przestrzegana komunikacja wizualna może bowiem przynieść wiele korzyści. Jak więc ją przygotować? Na jakie elementy identyfikacji wizualnej zwrócić szczególną uwagę? I dlaczego jest ona tak istotna? Jako profesjonalna agencja reklamowa z Krakowa udzielamy odpowiedzi na te pytania!

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to system, którego zadaniem jest kreowanie wizerunku marki na rynku. To właśnie dzięki niemu firma staje się rozpoznawalna i zaczyna być kojarzona z konkretnymi sloganami, logiem, czy kolorystyką. Identyfikacja wizualna i jej elementy powinny być więc odpowiednio przemyślane, a także spójne. Pozwoli to stworzyć  wizerunek, który wzbudzi w klientach zaufanie oraz inne pożądane, pozytywne emocje. Elementy systemu identyfikacji wizualnej powinny także być zgodne z misją, kulturą oraz wartościami promowanymi przez przedsiębiorstwo.

Co daje firmie identyfikacja wizualna?

Stworzenie i przestrzeganie takiego systemu wydaje się być dość wymagającym zadaniem. Po co więc firmie identyfikacja wizualna? Jej stworzenie pozwala uzyskać spójną i czytelną tożsamość na rynku. Przedsiębiorstwo stanie się dzięki niej rozpoznawalne przez klientów. Już przy pierwszym kontakcie z odbiorcami będzie ono kojarzone z całym systemem, co pomoże budować świadomość marki w ich odczuciu. Identyfikacja wizualna to także sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji. W każdej branży przebicie się przez konkurentów jest trudne i wymagające. Elementy identyfikacji wizualnej mają za zadanie to ułatwić. Aby jednak działania te przynosiły odpowiednie efekty, identyfikacja wizualna powinna być:

  • unikatowa;
  • zgodna z wartościami i kulturą firmy;
  • wywołująca pozytywne odczucia;
  • dopasowana do charakteru działalności.

Dopiero wówczas może być ona skuteczna i pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki na rynku.

Elementy identyfikacji wizualnej

Co zawiera identyfikacja wizualna? Cały system może składać się z wielu elementów. Należą do nich:

  • logo,
  • wygląd strony internetowej,
  • wygląd produktów i opakowań,
  • design materiałów reklamowych,
  • wzory materiałów firmowych,
  • dress code pracowników,
  • typografia firmowa,
  • kolorystyka firmy,
  • design siedziby firmy.

Wszystkie te elementy powinny być uprzednio zaprojektowane i dostosowane do całości systemu. Wówczas stworzą one pożądany wizerunek, który będzie spójnie komunikowany na każdej możliwej płaszczyźnie. Elementy te zawiera na ogół księga identyfikacji wizualnej. Co to jest? Oficjalny zapis wszystkiego, co składa się na identyfikację wizualną danej firmy. Pozwala ona skodyfikować wszystkie ustalenia i nadać im bardziej formalną postać.

Identyfikacja wizualna – przykłady

Obecnie ta forma budowania wizerunku marki jest bardzo popularna. Dlatego też, jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda w rzeczywistości identyfikacja wizualna firmy na konkretnych przykładach, wystarczy, że przyjrzysz się którejkolwiek ze znanych i renomowanych marek. Producenci odzieży, dyskonty żywieniowe, restauracje – każdy dba o stworzenie spójnej komunikacji wizualnej, która będzie trafiała do obecnych i potencjalnych odbiorców.

Identyfikacja wizualna – jak zrobić?

Identyfikacja wizualna krok po kroku to dość długi i wymagający proces. Wymaga przemyślenia każdego pojedynczego elementu i dopasowania go do pozostałych. Na ogół zaczyna się od burzy mózgów oraz stworzenia tablicy inspiracji. Różnorodne części – loga, zdjęcia, kolory, grafiki – wszystko to może okazać się przydatne. Jak powinna więc wyglądać identyfikacja wizualna i jak ją zrobić? Przygotowanie całego systemu może okazać się zbyt trudne do wykonania samodzielnie. Dlatego też dobrą decyzją jest powierzenie tego specjalistom. Przeprowadzą Cię oni przez cały proces krok po kroku i zapewnią, że system będzie przemyślany i spójny.

Profesjonalna identyfikacja wizualna

Jeśli chcesz przekonać się, co daje identyfikacja wizualna, zdecyduj się na powierzenie tego zadania ekspertom. Ragnarok Studio to agencja reklamowa, która przygotuje dla Ciebie cały system identyfikacji. Jako zespół kreatywnych ekspertów zaproponujemy najlepsze dla Ciebie rozwiązania, które będą zgodne z Twoją wizją i oczekiwaniami. Na nasze usługi składają się także:

Zdaj się na specjalistów! Identyfikacja wizualna w Krakowie tylko z Ragnarok Studio!