Studio projektowe i fotograficzne

Lifting logo

Lifting logo – kiedy jest potrzebny i na czym może polegać? Ze względu na stały rozwój rynku Twoja firma musi dbać o swój wizerunek. Często wiąże się to z wprowadzaniem różnego rodzaju zmian, które zapewnią Ci dopasowanie do potrzeb i oczekiwań klientów. Jednym z takich działań może być właśnie lifting logotypu. Przed podjęciem decyzji o takiej zamianie, warto jednak zrobić odpowiedni research i sprawdzić, czy rzeczywiście przyniesie ona korzyści. Logo to bardzo ważny element wizerunku marki i każda ingerencja w jego wygląd będzie niosła ze sobą konsekwencje. Kiedy więc warto zdecydować się na lifting logotypu? Jako profesjonalna agencja brandingowa z Krakowa podpowiadamy!

Lifting logo

Lifting logo – w jakich sytuacjach?

Logo to jeden z głównych elementów reprezentujących Twoją markę. To ono odróżnia Cię od konkurencji. Często zawiera również w sobie elementy przedstawiające wartości Twojej firmy – ideę, charakter działań, czy strategię. Jeśli masz już ugruntowaną pozycję na rynku, każda jego zmiana z pewnością zostanie zauważona. Są jednak sytuacje, w których lifting logotypu przyniesie pozytywne skutki. Należą do nich:

  • zmiany trendów na rynku, które wymuszają unowocześnienie wyglądu logo i zaktualizowanie go;
  • rozwój marki – zmiana zakresu lub specyfiki działalności;
  • zmiana właściciela marki;
  • ekspansja międzynarodowa, wywołująca konieczność dopasowania wizerunku marki do rynku międzynarodowego.

W zależności od tego, co determinuje lifting logo, możesz przeprowadzić go na różnych płaszczyznach. Czasami wystarczy jedynie odświeżenie wszystkich elementów i nadanie im nieco nowocześniejszej formy. Innym razem konieczna będzie zmiana kolorystyki. Czasem najlepszym rozwiązaniem może być uproszczenie logo. Pamiętaj jednak, że jest to znak, posiadający prawa autorskie i wszelkie zmiany powinny być skonsultowane z jego twórcą.

Lifting logo czy rebranding?

Czy jeśli decydujesz się na lifting logo, warto pójść dalej i przeprowadzić rebranding? Niekoniecznie. Lifting logo to najczęściej pojedyncza zmiana, mająca na celu odświeżenie wizerunku marki. A co to jest rebranding? To gruntowne przebudowanie wizerunku firmy. Wiąże się ze zmianą całego zewnętrznego image, a czasem i wewnętrznych struktur. Przeprowadzany jest, gdy doszło do połączenia spółek, zmiany profilu firmy, czy rozbudowania oferty. Wówczas konieczne jest dostosowanie wizerunku do nowego stanu rzeczy.

Warto jednak pamiętać, że rebranding to bardzo złożony i skomplikowany proces. Jedynie profesjonalnie przeprowadzony może przynieść zamierzony skutek. Firma posiadająca już wypracowaną pozycję na rynku lub podnosząca się po upadku musi włożyć wiele starań, aby zbudować zaufanie u klienta. Każda marka wie, co to jest branding i jak dużo pracy wymaga pojawienie się na rynku i wypracowanie pozycji. Rebranding natomiast o jeszcze trudniejszy proces.

Lifting logo – czy warto?

Czy więc warto przeprowadzać lifting logo? Czy zmiana ta przyniesie jakiekolwiek efekty? Zdecydowanie tak. Jeśli widzisz konieczność dopasowania wizerunku marki do rynku lub wprowadzonych w firmie przekształceń, lifting logotypu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Zwróci on uwagę na Twoją firmę, przypomni o marce stałym klientom i przyciągnie nowych.

Z drugiej jednak strony, nie warto przeprowadzać takich zmian zbyt często. Wizerunek marki powinien być stabilny i utrwalony wśród klientów. Jeśli więc będziesz zbyt często próbować dopasować się do zmieniających trendów, wywołasz efekt odwrotny. Każda tego typu metamorfoza wymaga nakładów pracy oraz akceptacji ze strony klientów. Jeśli posiadasz firmę, z pewnością wiesz, jak zaprojektować logo firmy i ile energii potrzeba na powodzenie tego procesu. Dlatego też lifting logo zawsze powinien być odpowiednio przemyślany.

Podsumowanie

Lifting logotypu to proces, który może przynieść wiele dobrego dla Twojej firmy. Unowocześnienie wizerunku i dopasowanie go do aktualnych trendów często pomaga w dotarciu do szerszego grona klientów oraz przykuwa uwagę. Dlatego też w wielu przypadkach warto się na niego zdecydować. Jednocześnie jednak warto pamiętać, że liftingu logo nie powinno się przeprowadzać zbyt często. Stabilna pozycja na rynku wypracowywana jest przez lata i takie elementy jak wizerunek również się na nią składają.

Jeśli więc zastanawiasz się, czy przyszedł czas na lifting logo Twojej firmy, skorzystaj z pomocy specjalistów. Ragnarok Studio jako doświadczona agencja reklamowa w Krakowie przeprowadzi dla Ciebie research i pomoże w podjęciu decyzji. W razie potrzeby zajmiemy się także liftingiem logotypu. Wśród naszych usług znajdziesz także nowoczesny design thinking. Zapraszamy!