Jak wybrać agencję reklamową?
Odpowiednio dostosowane kryteria wyboru agencji reklamowej dają szansę na znalezienie idealnej do współpracy firmy. Jednocześnie jednak utrudniają nam sam proces poszukiwań i znacznie zawyżają nasze wymogi. Wysokie nasycenie rynku różnego rodzaju agencjami powoduje, że znalezienie tej dopasowanej do naszych potrzeb, jest często sprawą prawie niemożliwą. Czy znaczy to więc, że każde poszukiwania partnera do współpracy są skazane na porażkę? Jak wybrać dobrą agencję reklamową, która będzie spełniała nasze kryteria, zarówno te dotyczące specjalizacji, jakości, czy terminowości, jak i budżetu? Choć nie jest to proces łatwy, mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które z pewnością go usprawnią.
Jak wybrać dobrą agencję reklamową?
To, jaką agencję reklamową wybrać, zdecydowanie związane jest z naszymi kryteriami. Oprócz polecenia od znajomych, czy dobrej opinii w internecie, warto określić czynniki, które będą dla nas istotne. Najczęściej są to:
- budżet,
- doświadczenie agencji w podobnych projektach,
- jakość dostarczanych materiałów,
- specjalizacja w interesującej nas dziedzinie marketingu.
Oprócz tego możesz oczywiście dopisać jeszcze inne, istotne z Twojego punktu widzenia aspekty. Ważne jednak jest, aby być w stanie określić to, co będzie miało dla nas znaczenie.
Czego tak właściwie potrzebujesz?
Od czego najlepiej zacząć swoje poszukiwania? Pierwszy krok to jasne zdefiniowanie swoich potrzeb. Pierwsze, co przychodzi wówczas na myśl to np. stworzenie spotu reklamowego, nowego logotypu, czy może przeprowadzenie liftingu całego wizerunku. Nie – nie chodzi tutaj o określenie działań, które chciałbyś, aby agencja podjęła. Mowa o potrzebach, które działania te mają spełnić. A więc np. zwiększenie sprzedaży, poprawa rozpoznawalności marki, czy budowa sieci lojalnych kontaktów. Wybór agencji reklamowej będzie więc wiązał się z małym krokiem wstecz. Cofnij się i zastanów, dlaczego zacząłeś szukać agencji.
Zdefiniuj cele
Następne działanie, które warto podjąć, zastanawiając się, jak wybrać agencję graficzną, to określenie swoich celów. Tutaj z pomocą przychodzi brief. To właśnie w nim jest miejsce na przekazanie swoich potrzeb, celów, które chcemy osiągnąć oraz działań, za pośrednictwem których ma się to wydarzyć. Precyzyjnie wypełniony brief może zapewnić dobrą komunikację pomiędzy naszą firmą a wybraną agencją reklamową. Choć uzupełnianie go nie należy do najciekawszych zajęć, warto poświęcić na to czas.
Szukaj agencji, która to spełni
Dalej będzie już łatwiej. Wiesz, czego potrzebujesz, jakie masz cele, i na których działaniach najbardziej Ci zależy. Twoje kryteria wyboru agencji reklamowej nabrały jasno określonej formy. Wystarczy więc, że zapoznasz się z dostępnymi ofertami i znajdziesz tę, która najbardziej Ci odpowiada. Platformy branżowe, portale społecznościowe oraz wyszukiwarki zapewniają sprawny proces poszukiwania. Bardzo ważne jest, aby zapoznać się z udostępnionymi projektami agencji – poznasz wówczas estetykę prac oraz sprawdzisz, jak mogłyby wyglądać materiały dla Ciebie. Z innych naszych blogów dowiesz się jak wybrać agencję reklamową.
Na co zwrócić uwagę – jaka powinna być agencja?
Kiedy wybierzesz już kilka agencji reklamowych, które najlepiej odpowiadają Twoim wymogom, musisz poddać je porównaniu. Każda z nich będzie wyróżniała się zapewne swoją stylistyką i różniła ofertą. Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji reklamowej? Warto sprawdzić opinie innych użytkowników. Duża liczba pozytywnych recenzji może sugerować nam, że będzie to firma godna zaufania. A ostatecznie to właśnie wzajemne zaufanie i możliwość powierzenia zadań bez obaw o terminy, jakość, czy wypłynięcie informacji, jest najważniejszym aspektem przy wyborze partnera do współpracy. Jeśli do tego dołożysz jasno określone potrzeby i oczekiwania, które zapewnią sprawną komunikację, może oznaczać to, że uda Ci się znaleźć idealną agencję reklamową. Taka agencja powinna specjalizować się w design thinkingu, budowaniu marki w internecie, launchu marki, liftingu loga i wielu innych.
A może Ragnarok Studio?
Czy już wiesz, jak wybrać dobrą agencję reklamową? Nasze wskazówki z pewnością pomogą Ci w przejściu przez cały proces. Nie zwlekaj więc i określ swoje potrzeby oraz cele już teraz. Jeśli natomiast jesteś na etapie wybierania firm, sprawdź ofertę Ragnarok Studio. Nasza agencja reklamowa w Krakowie to grono kreatywnych grafików, dla których komunikacja z klientem oraz jak najlepsze odpowiadanie na jego potrzeby, zapewnia gwarantowane efekty. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!
Ostatnio na blogu: