Studio projektowe i fotograficzne

Dbanie o wizerunek firmy

Dbanie o wizerunek firmy ma bardzo istotne znaczenie dla całościowego funkcjonowania biznesu. Wpływa na zaufanie klientów, zarówno obecnych, jak i nowych, a także ewentualnych współpracowników, kontrahentów, inwestorów, czy podwykonawców. Dlatego też warto postarać się, aby Twoja marka wywoływała pozytywne skojarzenia i prezentowała się korzystnie. Zbudowanie solidnego i godnego zaufania wizerunku firmy nie jest jednak łatwym zadaniem. Wymaga systematycznej pracy oraz dużego zaangażowania w jego kreowanie. Uzyskane rezultaty wynagrodzą wszystkie trudy. Jako profesjonalna agencja reklamowa z Krakowa mamy duże doświadczenie w brandingu i budowaniu wizerunku. W tym artykule przedstawiamy nasze wskazówki, jak dbać o wizerunek firmy!

Dbanie o wizerunek firmy

Dbanie o wizerunek firmy – od czego zacząć?

Zanim będziesz mógł dbać o wizerunek swojej firmy i Twoja marka stanie się rozpoznawalna, musisz ją zbudować. Jest to pierwszy krok do stania się rozpoznawalnym na rynku. Zadbać tutaj należy zarówno o zewnętrzny, jak i wewnętrzny pozytywny wizerunek Twojej firmy.

Od czego więc zacząć? Od jasnego określenia misji, wartości oraz kultury organizacji Twojego przedsiębiorstwa. Aspekty te nakierują Twoje dalsze działania i pokażą pracownikom oraz potencjalnym klientom, dlaczego warto z Tobą współpracować. Staną się także myślą przewodnią, na której opierać się będzie cały wizerunek. Pamiętaj jednak, że wartości te będą towarzyszyć Ci również później. Wybierz je więc właściwie i skrupulatnie.

Drugim krokiem w budowaniu marki jest identyfikacja wizualna. Składać się na nią będzie cały system komunikacji, który zbuduje Twój zewnętrzny wizerunek. Są to takie elementy jak między innymi logo, dresscode, materiały reklamowe, czy design siedziby firmy.

Wszystkie aspekty, które będą składać się na wizerunek Twojej marki, powinny być ze sobą spójne oraz autentyczne. W ten sposób łatwiej będzie Ci zbobyć zaufanie odbiorców. Identyfikacja wizualna w Krakowie to proces, w którym często pomagamy naszym klientom.

Jak dbać o wizerunek firmy? Nasze metody

Jeśli udało nam się już zbudować fundamenty wizerunku firmy, teraz należy zadbać o jego pozytywny odbiór. W tym przypadku liczy się każdy aspekt Twojej pracy. Wszystko, co ma związek z Twoją firmą, może mieć wpływ na jej odbiór przez klientów czy kontrahentów. Poniżej przedstawiamy kilka ogólnych zasad, których warto się trzymać, aby zadbać o pozytywny odbiór marki.

Komunikacja – transparentna i jasna

Zarówno bezpośredni kontakt z klientem, jak i komunikacja w formie marketingu, powinna być jasna i profesjonalna. Prosty przekaz, kultura i szacunek z pewnością odgrywają tutaj dużą rolę. Twój klient powinien czuć, że opiekujesz się nim indywidualnie, a każdy kontakt wiąże się z szybką i klarowną reakcją. Taki PR na pewno zadziała na Twoją korzyść. Dbanie o wizerunek firmy rozumiane może być nawet jako wysłanie maila przez któregoś z Twoich pracowników, czy ton w rozmowie na spotkaniu biznesowym. Jednocześnie jednak komunikacja prowadzona w formie marketingu powinna opierać się na takich samych standardach.

Stale na posterunku – dostępność i widoczność

Dbaj, by szybko reagować na kontakt z klientem w każdej formie. Aktywność w social mediach, odpisywanie na komentarze, odpowiadanie na pytania czy reklamacje – to wszystko ma duże znaczenie, dla tego, jak będziesz postrzegany. Istotna jest także aktualność strony internetowej, fanpage’a, czy wizytówki w Google. Komunikacja z klientem może mieć różne formy i dbanie o każdą z nich to dbanie o wizerunek Twojej firmy.

Najlepszy ambasador marki to pracownik

Nie zapominaj o swoich ludziach! Choć kontakt z klientami i kontrahentami jest bardzo ważny, pamiętaj, że najlepszym ambasadorem Twojej marki jest zadowolony pracownik. To właśnie pracownicy mają największą autentyczność i potrafią zrobić najskuteczniejszy PR – zarówno ten pozytywny, jak i negatywny. Dlatego też dbaj o wewnętrzną atmosferę. Spraw, aby każdy czuł się ważny i wysłuchany. Jednocześnie nie zapominaj o wspólnych celach i wartościach, które jako firma macie reprezentować. To, jak dbasz o wizerunek firmy wewnątrz, może znacznie przekładać się na jej postrzeganie z zewnątrz.

Diabeł tkwi w szczegółach

Czasem nawet najdrobniejszy gest może zostać zapamiętany i wpłynąć na odbiór marki. Dlatego też warto o nie zadbać! Jeśli np. chcesz być postrzegany jako firma ekologiczna, nie wysyłaj paczek w plastikowych opakowaniach czy faktur w formie papierowej. Jeśli w trakcie procesu sprzedaży Twoja firma popełniła błąd, nie zapomnij o wysłaniu przeprosin. Choć może wydawać się to wręcz banalne, często zapomina się o takich właśnie aspektach. Wizerunek Twojej firmy to szereg elementów, mniejszych i większych, które razem mają tworzyć jedną spójną całość.

Profesjonalizm w każdym calu

Żadne zabiegi marketingowe, dbanie o wizerunek w internecie, czy uprzejmy kontakt z klientem, nie będą miały znaczenia, jeśli nie zadbasz o solidnie wykonaną pracę. Profesjonalizm Twoich działań to jeden z najważniejszych czynników, branych pod uwagę przy ogólnym odbiorze firmy.

Podsumowanie

Na to, jak dbać o wizerunek firmy, składa się szereg czynności oraz czynników. Odpowiada za niego każda osoba związana z Twoją marką – od prezesa, przez marketera, po pracownika magazynu. Wszyscy tworzycie firmę i jesteście postrzegani jako całość. Dlatego też dbanie o wizerunek firmy to nie lada wyzwanie. Wymaga dużego zaangażowania oraz wspólnej pracy. Przede wszystkim jednak konieczne jest zrozumienie i wiara w cel oraz wartości, które macie reprezentować. Taka szczera autentyczność to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na zdobycie zaufania klientów.

Tworząc wizerunek marki, z pewnością będziecie potrzebować różnego rodzaju materiałów. Ragnarok Studio jako profesjonalna agencja brandingowa może je dla Was przygotować. W naszej ofercie dostępne są między innymi:

Z nami dbanie o wizerunek firmy będzie dużo łatwiejsze. Zapraszamy!