Studio projektowe i fotograficzne

Jak skutecznie przeprowadzić rebranding firmy w 2021?

Jak skutecznie przeprowadzić rebranding firmy w 2021

Rebranding — co to jest i kiedy warto go przeprowadzić? Firmy w trakcie swojej działalności przechodzą różne zmiany i poddawane są wielu próbom. Dlatego też czasami znajdują się w sytuacji, która wymaga od nich całkowitej modyfikacji. To właśnie wtedy warto przeprowadzić rebranding, aby dopasować markę do nowego wizerunku firmy. Proces ten jest jednak niezwykle wymagający i potrzebuje profesjonalnego wykonania, aby przyniósł oczekiwane rezultaty.

Rebranding — co to jest?

Rebranding firmy to proces, który ma na celu zmianę wizerunku marki. Może on obejmować takie aspekty jak między innymi:

  • logo,
  • slogany lub motta,
  • wygląd strony internetowej,
  • opakowania produktów,
  • uniformy pracowników,
  • ogólna kolorystyka,
  • sposób komunikacji.

W zależności od przyczyn, które powodują przeprowadzenie rebrandingu, zmiany mogą dotyczyć jeszcze szerszego wymiaru.

Kiedy przeprowadzić rebranding?

Jeśli znamy już pojęcie rebrandingu i wiemy, co to jest, warto zastanowić się nad tym, kiedy powinien on zostać przeprowadzany. Ze względu na ryzyko niepowodzenia, które zawsze ze sobą niesie, nie należy podejmować tej decyzji pochopnie. Rebranding firmy wykonuje się np. w sytuacji:

  • gdy dotychczasowa pozycja marki uległa dezaktualizacji,
  • gdy marka nie pasuje do aktualnych trendów i upodobań klientów,
  • braku rozpoznawalnej i unikalnej marki,
  • przejęcia lub fuzji przedsiębiorstwa,
  • skandalu wizerunkowego, w który marka była zamieszana,
  • pojawienia się silnego konkurenta.

Te i wiele innych czynników mogą spowodować konieczność przeprowadzenia modyfikacji wizerunku marki.

Czy warto przeprowadzać rebranding?

Odpowiedź na to pytanie powinna być udzielana indywidualnie po rozważeniu wielu czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Jeśli firma zmaga się z problemami wizerunkowymi, których nie da się rozwiązać w inny sposób, rebranding jest jak najbardziej wskazany. Może on pomóc odbudować wizerunek marki, a także przyciągnąć nowych klientów. Każde takie działania warto jednak poprzedzić odpowiednimi badaniami rynkowymi. Również w sytuacji fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa, rebranding może okazać się konieczny ze względów prawnych. Ważne jest, aby pamiętać, że proces ten wymaga profesjonalnego przygotowania oraz ogromnych nakładów pracy – w istocie ma on zbudować całkowicie nowy wizerunek marki.

Rebranding — wady i zalety

Choć znamy pojęcie rebrandingu i wiemy, co to jest, warto pamiętać, że może on przybierać różne formy. W niektórych przypadkach będzie wiązał się z całkowitą przemianą komunikacji wizualnej marki. W innych natomiast będzie to jedynie rebranding logo, który ma na celu odświeżenie wizerunku. Dlatego też może on przynosić różne korzyści i wiązać się z odmiennym ryzykiem dla każdej firm.

Do zalet rebrandingu należy zaliczyć przede wszystkim możliwość odbudowania wizerunku marki, a co za tym idzie także i sukcesu w biznesie. Daje on także możliwość dostosowania się do aktualnych trendów i oczekiwań klientów, co powoduje, że marka stanie się modna i bardziej atrakcyjna. Dobrze przeprowadzony rebrangind powinien przyciągnąć nowych klientów oraz pozytywnie wpłynąć na wyniki firmy.

Największą wadą rebrandingu jest związane z nim ryzyko. Mimo skrupulatnego przygotowania może okazać się, że nie przyniesie on założonych rezultatów. Wówczas wizerunek marki, a także wyniki firmy narażone są na znaczne spadki. Kolejna wada to wynikający z niego nakład pracy, który wymaga zaangażowania pracowników, a także zatrudnienia zewnętrznych partnerów.

Jak przeprowadzić rebranding? — krok po kroku

Rebranding będzie dla każdej firmy wyglądał nieco inaczej. Proces ten zawsze zawiera jednak kilka stałych kroków. Są to:

  • nawiązanie współpracy z agencją reklamy lub marketingu – to pierwszy krok, który zdecydowanie ułatwi wszystkie następne czynności; np. profesjonalne doradztwo marketingowe w Krakowie pomoże Ci zdecydować, czy warto przeprowadzać rebranding;
  • wykonanie badań rynkowych;
  • określenie zakresu rebrandingu;
  • stworzenie nowego wizerunku marki – na ten krok będą składały się wszystkie elementy, które ulegają modyfikacji, np. logo, slogan, szyldy, a także profile w social mediach;
  • wybór daty rebrandingu;
  • wprowadzenie działań.

Warto również pamiętać, że rebranding powinno się odpowiednio zakomunikować. Dla klientów z pewnością będzie to duże zaskoczenie, dlatego też dobrym pomysłem jest przeprowadzenie kampanii, mającej na celu wysyłanie sygnałów i podpowiedzi o nadchodzących przekształceniach.

Skontaktuj się z nami — zrobimy to profesjonalnie!

Znasz już pojęcie rebrandingu i wiesz, co to jest, więc pewnie zastanawiasz się nad możliwością przeprowadzenia go dla swojej firmy. Jeśli tak, zdecyduj się na pomoc specjalistów. Identyfikacja wizualna w Krakowie, którą wykonuje nasze Ragnarok Studio, będzie stanowiła znaczną część rebrandingu. Oferujemy również doradztwo marketingowe, a także projekty graficzne w Krakowie. Wszystkie te elementy pozwolą Ci na stworzenie nowego i odświeżonego wizerunku marki. Postaw na kreatywność i przeprowadź skuteczny rebranding z Ragnarok Studio!